• 74 8141 201
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
×

Błąd

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but fotogalerie/2016a2017/gegawa,width=199,height=144,quality=90,quality_png=90,ratio_image=1 is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

piątek, 12 maj 2017 10:40

Z wizytą u gęsi gęgawy

28 i 29 kwietnia br. grupa uczniów Zespołu Szkół Samorządowych pod opieką pań: Jolanty Bogiel i Doroty Jaworek wyruszyła na wycieczkę do Żmigrodu. Celem wyjazdu było pogłębienie wiedzy o wymaganiach życiowych, siedliskach gęsi gęgawy, która jest główna bohaterką realizowanego
w naszej szkole programu „Ożywić pola 2016/2017- rok gęgawy”.

Dlaczego Żmigród? To właśnie na terenie Nadleśnictwa Żmigród znajdują się liczne siedliska tego ptaka.
Dzięki temu wyjazdowi możliwe były obserwacje naturalnych siedlisk gęsi, a nawet całych rodzin. Dolina Baryczy to miejsce, gdzie nie tylko można było zaobserwować gęgawę, ale również kormorany, żurawie, perkozy, łyski, bociany czy czaple białe. Podczas pobytu zostały także zorganizowane ciekawe zajęcia edukacyjne z edukacji leśnej i zajęcia z sokolnikiem. Pomimo nieciekawej pogody w dniu wyjazdu- obfitych opadów śniegu i zimna- wszyscy byli pełni pozytywnych myśli. Nadzieje o pogodzie sprzyjającej zajęciom terenowym spełniły się i Żmigród przywitał nas wiosennymi obrazami, śniegu nie było, deszcz nie padał, co dobrze wróżyło realizacji zajęć. Rozpoczęliśmy je od spotkania z sokolnikiem i ptakami drapieżnymi, podczas których prowadząca opowiedziała nam o sposobach hodowli ptaków drapieżnych i tresurze ich do pracy na lotniskach i podczas polowań.
Po zajęciach mieliśmy chwilę przerwy na ciepły posiłek i mogliśmy udać się do czatowni na obserwacje ptactwa w miejscu ich bytowania. Podziwialiśmy wiele gatunków, które nie występują u nas. Następnie udaliśmy się na miejsce noclegowe, gdzie mogliśmy odpocząć, zagrzać się i nabrać sił na wieczorne obserwacje gęsi.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zajęć z panią Anną Zelenay (pracownik nadleśnictwa) w sali edukacyjnej w Leśnym Kompleksie Promocyjnym Lasy Doliny Baryczy, gdzie obejrzeliśmy film pod tytułem: ,,Dolina Baryczy– Nadleśnictwo Żmigród”. Zobaczyliśmy wspaniałe obrazy namalowane przez naturę o każdej porze roku. Okazało się bowiem, że dla wielu gatunków zwierząt nie ma lepszego miejsca do życia w całej Europie niż Dolina Baryczy. Na tych terenach występuje wiele gatunków roślin i zwierząt, gdyż mają tu bardzo sprzyjające warunki. Poznaliśmy nowe gatunki drzew i innych roślin porastających dolinę. Po filmie zostaliśmy podzieleni na grupy i rywalizowaliśmy, rozwiązując zadania o ptakach. Gdy wszystkie grupy wykonały zadania, prowadząca zajęcia zabrała nas na wycieczkę po kompleksie pałacowo– parkowym, gdzie mogliśmy podziwiać m.in. niezwykłe krajobrazy. Mogliśmy też wykazać się wiedzą na temat gatunków drzew i krzewów oraz dowiedzieć się wielu cennych informacji o działaniach edukacyjnych i kulturalnych prowadzonych na terenie owego kompleksu.

Przed 14– stą musieliśmy niestety zbierać się na obiad i powrót do domu. W drodze powrotnej pani Anna oprowadziła na po kompleksie leśnym „Olszyny Niezgodzie”, gdzie mogliśmy zobaczyć niezwykłe lasy namorzynowe, które wcześniej oglądaliśmy na filmie.
Wszyscy rozstali się z nadleśnictwem z żalem. Urzekła nas wiedza pracujących tam osób oraz zafascynowała nas pasja, z jaką oddają się swojej pracy.

Wycieczka minęła szybciej niż byśmy sobie mogli wyobrazić, będziemy wspominać ten wyjazd bardzo długo i bardzo miło.

{gallery}fotogalerie/2016a2017/gegawa,width=199,height=144,quality=90,quality_png=90,ratio_image=1{/gallery}

© 2024 ZSS Stronie Śląskie.